برای موفقیت در سئو، باید درک درستی از موتورهای جستجو داشته باشید. موتورهای جستجوی معروف و معروف مانند گوگل و بینگ میلیاردها صفحه در فهرست جستجوی خود دارند.
بنابراین، قبل از اینکه بخواهیم در مورد الگوریتم های رتبه بندی و سایر موارد مرتبط با سئو صحبت کنیم، باید نگاه عمیق تری به مکانیسم نمایه سازی بیندازیم. ایجاد شاخص در چند مرحله مختلف صورت می گیرد که در ادامه به تفصیل به آن می پردازیم.
مرحله اول: URL ها
همه چیز با یک لیست آدرس شروع می شود. گوگل URL ها را از طریق فرآیندهای مختلف شناسایی می کند، اما سه مورد از رایج ترین فرآیندها عبارتند از:
از طریق بک لینک
همانطور که می دانید گوگل در حال حاضر میلیاردها صفحه وب را در فهرست خود دارد. اگر شخصی به سایت شما لینک دهد، گوگل می تواند شما را از طریق آن لینک پیدا کند. به همین دلیل است که ساخت یک بک لینک اولیه و صحیح می تواند به شما کمک کند تا به گوگل و بهترین نتایج جستجو برسید.
از طریق نقشه سایت
نقشه سایت تمام صفحات مهم سایت شما را نشان می دهد. دادن این نقشه به گوگل به آن کمک می کند تا سایت شما را سریعتر از قبل شناسایی کند.
با ثبت آدرس (URL)
می توانید وارد کنسول جستجوی گوگل شوید و هر یک از آدرس های خود را به صورت جداگانه ثبت کنید. این کار زمانی انجام می شود که عجله دارید و می خواهید آدرس خود را سریعتر به گوگل ارسال کنید.
انکر تکست چیست و چه کاربردی دارد؟
انکر تکست ها معمولا کلماتی هستند که می توانیم روی آنها کلیک کنیم تا به صفحه فرود برویم. مبحث انکر تکست یکی از موضوعات مهم در آموزش سئو می باشد و به همین دلیل یادگیری آن می تواند در بهبود جایگاه سایت شما بسیار مفید باشد. Anchor texts هویت صفحه فرود است و می تواند به کاربر بگوید صفحه ای که وارد می شود دارای چه محتوایی است.
بنابراین می توان گفت انکر تکست کاربر را به سایت هایی مانند انکر متصل می کند. در قسمت های قبل در مورد سئو داخلی و خارجی صحبت کردیم، حال باید گفت که انکر تکست ها از مهمترین مواردی هستند که در ساخت بک لینک و لینک های داخلی باید به آن توجه کرد.
به عنوان مثال، وقتی می خواهیم برای سایت خود یک بک لینک خارجی ایجاد کنیم، وارد سایت می شویم و یک anchor text برای خود می سازیم. اکنون، وقتی لینک گوگل ما را در سایتی غیر از سایت ما می بینید، احتمال اینکه رتبه گوگل ما را بهبود ببخشد افزایش می یابد.