در حالی که به نظر نمی رسد نیازی به تاکید بر اهمیت سئو باشد، نگاهی اجمالی به برخی از آمار منتشر شده موتورهای جستجو ضرری ندارد.
طبیعی است که با توجه به روش تحقیق داده های آماری از منابع مختلف می تواند متفاوت باشد، بنابراین به جای تمرکز بر تعداد دقیق اعداد شاید بهتر باشد روی اندازه و اهمیت مقایسه ای تمرکز کنید:
مردم در سراسر جهان روزانه بین 6 تا 7 میلیارد موتور جستجو استفاده می کنند. (منبع)
هفتاد تا هشتاد درصد از جستجوگران پیوندهایی را که به عنوان تبلیغات (پرداختی) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل نشان داده شده است، مشاهده نمی کنند.
افرادی که روی لینک های شما در موتورهای جستجو کلیک می کنند و وارد فضای آنلاین شما می شوند، هزینه کمتری برای تبدیل شدن به مشتری نسبت به شخصی که برایش بازاریابی کرده اید، دارند.
جستجوی موبایل در سال های اخیر همیشه افزایش یافته است و در سال 2015، جستجوی موبایلی بیش از جستجوی دسکتاپ بود. تا 50٪ در سراسر جهان
سئو دقیقا به چه معناست؟
گاهی اوقات سئو فقط به منظور ایجاد اعتبار برای موتورهای جستجو استفاده می شود. اما در واقع موتورهای جستجو سعی در رتبه بندی وب سایت هایی دارند که برای کاربران مفید بوده و در نهایت برای افراد بهینه سازی می شوند به عبارت دیگر کاربران احساس بهتری در سایت شما دارند و زمان بیشتری را صرف می کنند. نتایج مثبت به شما گزارش خواهد شد.
موتورهای جستجو متعهد به ارائه بهترین خدمات به کاربران هستند. به عبارت دیگر هدف موتورهای جستجو ارائه نتایجی در صفحات جستجو است که علاوه بر اینکه از بهترین کیفیت برخوردار هستند. همچنین مرتبط ترین محتوا برای آنچه جستجوگران به دنبال آن هستند است.
در انجام این کار موتورهای جستجو در وب سایت ها تحقیق و پژوهش می کنند. برای درک بهتر موضوع و کیفیت محتوا، سئو اساساً فرآیند بهینه سازی محتوای آنلاین شما است. به طوری که موتورهای جستجو می خواهند آن محتوا را به عنوان بهترین نتایج برای یافتن کلمات کلیدی مورد نظر شما نمایش دهند.